چرا سرمایه گذاری در بورس

چرا سرمایه گذاری در بورس

اطلاعات مفید در مورد چرا سرمایه گذاری در بورس

همه ی افرادی که با بازار بورس آشنایی ندارند همیشه یک سوال در ذهن شان وجود دارد و آن این است که چرا سرمایه گذاری در بورس ؟ تصور افراد از بورس متفاوت است برخی تصور می کنند که بازار بورس بسیار ساده است و برخی نیز تصور می کنند که فعالیت در بازار بورس به شدت دشوار و پیچیده است.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که هر دوی این تصورات در مورد بازار بورس اشتباه است زیرا بازار بورس نه آن قدر ساده است که بتوان بدون هیچ دانشی در آن مشغول به فعالیت شد و نه آن قدر پیچیده است که نتوان وارد آن شد.

چرا سرمایه گذاری در بورس

دلایل اصلی سرمایه گذاری در بورس

اما شاید دلیل اصلی سرمایه گذاری در بورس را بتوان در آن دانست که آسان ترین و امن ترین شکل سرمایه گذاری این است که افراد سرمایه ی خود را در بازار بورس سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این، سرمایه گذاری در بورس مزایای دیگری نیز به دنبال دارد که باعث شده است بسیاری از افراد سرمایه ی خود را در این بازار سرمایه گذاری کنند:

1. اگر شما بخواهید سرمایه ی خود را در بانک نگه دارید و فقط سود آن را دریافت کنید همیشه این سود به تورم وابسته خواهد بود، اما این در حالی است که زمانی که شما در بازار بورس سرمایه گذاری می کنید سودی که کسب می کنید به تورم وابسته نخواهد بود.

2. زمانی که در بازار بورس سرمایه گذاری می کنید نسبت به زمانی که سرمایه ی خود را در خرید زمین و ساختمان سرمایه گذاری می کنید زودتر می توانید به پول نقد برسید.
3. وقتی که در بازار بورس سرمایه گذاری می کنید می توانید به چرخه ی اقتصادی کمک کنید و کمک کنید که بازار اقتصادی بیش از پیش رونق پیدا کند.
4. و در نهایت این که گزینه ی متنوعی برای سرمایه گذاری در بورس پیش روی شما قرار دارد.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که شما نمی توانید بدون هیچ دانشی وارد بازار بورس شوید و قبل از این که وارد این بازار شوید باید با مسائلی آشنا شوید که در ادامه این مسائل را مورد بررسی قرار می دهیم.

حتما بخوانید : تحلیل تکنیکال بورس

هدف از سرمایه گذاری در بورس

همان طور که می دانید هدف اصلی که افراد در بورس سرمایه گذاری می کنند علاوه بر این که می خواهند ارزش سرمایه ی خود را حفظ کنند می خواهند به سوددهی نیز برسند. سرمایه گذاری در بورس به این صورت است که افراد در ازای پرداخت مبلغی اوراق بهادار خریداری می کنند تا با امید داشتن بازده ی مثبت سرمایه شان در اینده ی نزدیک، روی سرمایه ای که در حال حاضر دارند ریسک کنند.

در واقع اگر این افراد امیدی نداشته باشند که با سرمایه گذاری در بورس به سوددهی می رسند هیچ وقت در بورس سرمایه گذاری نمی کنند.

انواع بورس و سرمایه گذاری

چرا سرمایه گذاری در بورس ؟ جالب است بدانید بر خلاف تصور بسیاری از افراد که تنها بورس اوراق بهادار را با عنوان بازار بورس می شناسند بازارهای بورس دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. بورس ارز

بورس ارز همان طور که از اسم آن مشخص است در آن ارز یا همان پول خارجی به خرید و فروش می رسد، اما در حال حاضر این بورس در ایران فعال نیست.

2. بورس کالا

در بورس کالا مواد خام و مواد اولیه به فروش گذاشته می شوند و به این صورت است که قبل از این که کالای مورد نظر وارد بورس کالا شود در ابتدا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و قیمت گذاری می شود و سپس در اختیار خریداران قرار می گیرد.

3. بورس اوراق بهادار

و اما سومین نوع بازار بورس، همان بورس اوراق بهادار است که همه ی افراد بازار بورس را با بورس اوراق بهادار می شناسند، در این بازار بورس دارایی هایی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و … به فروش می رسد.

چرا سرمایه گذاری در بورس

فرایند سرمایه گذاری در بورس

و اما می رسیم به مهم ترین قسمت این مقاله یعنی آشنایی با سرمایه گذاری در بورس. همان طور که گفتیم شمایی که می خواهید در بازار بورس سرمایه گذاری کنید نمی توانید بدون هیچ دانشی و بدون هیچ اشنایی با فرایند سرمایه گذاری در بورس وارد این بازار پر از ریسک و البته پر سود شوید و باید قبل از هر چیز با فرایند سرمایه گذاری در این بازار آشنا باشید:

چرا سرمایه گذاری در بورس

به دلیل این که شما می خواهید با سرمایه گذاری در بورس، سرمایه ای که طی مدت ها جمع کرده اید را سرمایه گذاری کنید باید ریسک و بازدهی که خرید اوراق بهادار برای تان دارد را مورد بررسی قرار دهید.
1. پس از بررسی باید سبدی بهینه از اوراق بهادار یا دارایی را مشخص کنید.
2. حال باید عملکردی که حاصل سرمایه گذاری تان است را اندازه گیری کنید.
3. باید با ساختار بازار سرمایه آشنا شوید.
4. باید با قوانینی که در بازار بورس حاکم است آشنا شوید و آن ها را یاد بگیرید.
5. برای این که بتوانید سرمایه گذاری هدفمندی داشته باشید باید اهداف خود که شامل اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می شود را مشخص کنید.
6. و در نهایت این که میزان ریسک و بازدهی که سرمایه گذاری در بورس برای تان به همراه خواهد داشت را مورد بررسی قرار دهید.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که شما نباید همیشه از بازار بورس انتظار سوددهی داشته باشید بلکه در مواقعی حتی شما با سرمایه گذاری در بازار بورس ممکن است حتی ضرر هم بکنید.

 

امیدواریم که این مطلب ( چرا سرمایه گذاری در بورس ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت اکسیر مراجعه فرمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.